پنج نکته که باعث میشود برای بیماران متفاوت ظاهر شوید
ترجمه دکتر مهری رومیانی
درمانهای دندانپزشکی بدون لبخند بیماران ارزش ندارد. بیمار خشنود و راضی در یک مطب دندانپزشکی به معنی ویزیتهای بیشتر و بیماران بیشتر و به تبع آن درآمد بیشتر خواهد بود. مسئله مهم این است که یک رابطه قوی و محکم بین بیماران و پزشک برقرار باشد. این بهآن معناست که کار و خلاقیت بیشتری از پزشک انتظار می رود و این چیزی فراتر از گذاشتن چند مجله خانوادگی در اتاق انتظار است. درحالیکه یک ملاقات”دوستانه” اختصاصی و بدون درد و کارامد را از یک دندانپزشک انتظار داریم، راههای دیگری هم هستند که میتوانند برای بیماران تجربه خوشایندی از ملاقات با یک دندانپزشک ومطب دندانپزشکی باشد.
در اینجا پنج مورد که باعث تفاوت عمده برای بیماران میشود را بازگو میکنیم:
۱- تبریک روز تولد
به یاد داشتن سالروز تولد یک بیمار از ساده ترین راههاست که نشان دهید بیمارانتان در یاد و خاطر شما هستند و برایشان ارزش دارید. شما میتوانید برایش کارت تبریک بفرستید یا ایمیل بزنید و یا به تلفن همراهشان یک پیام کوتاه تبریک ارسال کنید که هم در وقت و هم در پول شما صرفه جویی میکند. با اینکار بیمارانتان با شما احساس نزدیکی و وفاداری بیشتری خواهند کرد.
۲- دکوراسیون مطب
ظاهر مطب شما انعکاس مستقیمی از کیفیت خدمات شما را نشان میدهد. این نکته چیزی بیشتر از قرار دادن یک مجسمه یا یک تلویزیون در اتاق انتظار است. دکوراسیون قدیمی مطب حتی ممکن است بیماران شما را بپراند. ایجاد یک فضای مدرن و آرامشبخش برای بیمارانی که برای اولین بار به مطب شما قدم میگذارند تاثیر فوری و مثبتی خواهد داشت. مورد دیگر اینکه مراقب رفتارشان خواهند بود. در نظر بگیرید که بهروز رسانی دکور مطب هم مثل بهروز کردن تجهیزات مطب شماست.
۳- در تماس باشید
شاید یکی از بزرگترین راهها که به بیماران اثبات میکند بیشتر از یک پرونده داخل فایل مطب ارزش دارند، در دسترس بودن شما است. پاسخ به سوالات انها و اشنا شدن با انها” باعث میشود که حس خوبی داشته باشند و به انها اطمینان قلبی میدهد که به دستان خوبی سپرده شدهاند و ارامش خواهند داشت. شما از این راه به بیماران قرار ویزیت ها و زمانی را که باید برای کار های دندانپزشکی به مطب مراجعه کنند را یاد اوری میکنید. خبرنامههای هدفمند درست کنید و بهطور مرتب برای بیماران ارسال کنید. اینکار شما به انها نشان می دهد که به فکرشان هستید. نکته این است که به انها نشان بدهید که فراموش نشدهاند.
۴- دسترسی
در بسیاری از موارد بیماران برای پرسش های پس از اعمال دندانپزشکی خود جواب میخواهند. همچنین سوالهایی در مورد صورت حساب خود و یا برنامه ریزی برای قرارملاقاتهای بعدی دارند که پاسخ ان را می خواهند. ایجاد یک محیط قابل دسترس برایشان طوریکه به این اطلاعات دسترسی داشته باشند خیلی موثر است بهخصوص در زمانی که مطب تعطیل باشد. تماسهای تلفنی ممکن است زمانبر باشند. با این حال داشتن پورتال انلاین یا وب سایتی که بهروز باشد و بیماران بتوانند در انجا با شما ارتباط برقرار کنند خیلی مفید است. در عصر دیجیتال بیماران خواستار دریافت سریع پاسخ به سوالاتشان و دریافت اطلاعات هستند. این کار به انها اجازه میدهد تا ایمیل .پرسشهای متن ویا پرداخت های مالی خودشان را چک کنند واین کار انها را اسان میکند.
۵- حضور در شبکههای اجتماعی
امروزه اکثر بیماران کاربران فعال شبکههای اجتماعی هستند. حضور و فعالیت در رسانه های اجتماعی شهرت شما را بیشتر میکند و باعث میشود روی کارتان کنترل بیشتری داشته باشید(البته اگر شما مایل به انلاین بودن باشید)، چون شبکههای اجتماعی بهترین راه در تماس بودن با بیماران بهطور روزانه و در باشتراک گذاشتن تجربیات خودتان با انهاست. در انجا میتوانید با بیماران تعامل مستقیم داشته باشید و برخی از طرح درمانها و نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید.
منبع:دندانه