بورلیهیلز؛ درخشش لبخند بدون درد و حساسیت!
گفتگوی اختصاصی نگین دندانپزشکی با مدیر اجرایی و رییس مرکز تحقیقات کمپانی بورلی هیلز
بورلی هیلز، یک برند بریتانیایی-ایرلندی است که نسل جدیدی از خمیردندان را بر پایه تحقیقات علمی و دانشگاهی تولید کرده است. از جمله ابتکارات جالب این برند، به کار بردن زغال طبی و طلا در محصولات خود است که تا به حال در دنیا سابقه نداشته است. بورلی هیلز، مدعی است که برخلاف سایر خمیردندانها، نزدیک به ۱۰۰ درصد لکههای موجود بر سطح دندان را بدون آسیب رساندن به آن از بین میبرد، اما چگونه؟ پاسخ این سؤال و تاریخچهای از پیدایش این خمیردندان را میتوانید در گفتگو با کریستوفر داد (Christopher dodd)، مدیر اجرایی این شرکت و دکلان لناهان(Declan lenahan) ، سازنده فرمولاسیون آن بخوانید.
آقای داد! برند بورلی هیلز چگونه و از چه زمانی ایجاد شد؟
این برند ۲۲ سال پیش در آمریکا به ثبت رسید، اما آن زمان هنوز به شکل خمیردندان مطرح نشده بود. وقتی که تب سفیدکنندههای دندان در آمریکا داغ شد، فرصتی ایجاد شد تا این بازار که در انگلستان کاملاً بکر بود را آزمایش و این محصول را در این کشور ارائه کنیم. به همین دلیل کارخانه را در ایرلند که آب بسیار خوبی دارد احداث کردیم و اسم برندی که در آمریکا ثبت کرده بودیم را بر روی محصول خود گذاشتیم. مبنای تولید این محصول، خمیردندانی سفیدکننده و غیر سمی با کمترین فرسایش بود و در حال حاضر، میتوانیم با قاطعیت ادعا کنیم که با مولکولها و ترکیبات امروزی که بشر میشناسد، چیزی بهتر از این خمیردندان نمیشود تولید کرد.
سؤال بسیاری از دندانپزشکان این است که چگونه میتوان خمیردندانی ساخت که بیش از ۹۰ درصد سفیدکنندگی داشته باشد، اما فرسایش آن تا این حد کم باشد؟
سؤال بهجایی است، چون بهراحتی میتوان خمیردندان سفیدکنندهای تولید کرد که دندانها را بهشدت سفید کند، اما فرسایش بسیار زیادی را هم به آنها اعمال کند. این فرسایندگی دندان را کاملاً سفید میکند، اما از طرف دیگر باعث میشود که دندان در طی درازمدت حساس شود، لثهها تحلیل بروند و در کل آسیبهای بسیار زیادی به دندان وارد بشود. تفاوت بورلی هیلز با سایر خمیردندانها همینجا است. این خمیردندان بهترین موادی که کمترین آسیب را به دندان وارد میکنند در فرمولاسیون خود دارد و به خاطر همین است که قیمت آن از خمیردندانهای معمول بالاتر است.
آقای لناهان! شما بهعنوان سازنده فرمولاسیون این خمیردندان چه توضیحی دراینباره دارید؟
قبل از تولید این خمیردندانها، من نمونههای موجود در بازار را آزمایش و مشاهده کردم که برخی از آنها محصولات بسیار خوبی با میزان سفیدکنندگی بسیار بالا تولید کرده بودند، اما استفاده از آنها، مانند این بود که دندان را با کاغذ سمباده فرسایش بدهید و ازآنجاکه مینای دندان قابلیت ترمیم و تجدید ندارد، برای همیشه از بین میرود. زمانی که من در حال تحقیق بر روی خمیردندانها بودم، شاخص RDA یا میزان فرسایندگی اکثر آنها ۱۴۶ و کمترین میزان این شاخص در آن زمان ۱۲۶ بود که بسیار بالا است. بنابراین من تصمیم گرفتم خمیردندانی را تولید کنم که شاخص فرسایندگی آن زیر ۱۰۰ RDA باشد، اما حال چگونه باید بدون ایجاد فرسایش لکهها را از بین برد؟ من با استفاده از تجربهای که از کار در سایر صنایع داشتم، مادهای را تولید کردم که نوعی سورفاکتانت است و اتصال بین لکه و سطح دندان را سست میکند. با استفاده از این ماده، لکه به خودی خود بدون مسواک زدن از سطح دندان پاک میشود. یعنی اگر این خمیردندان را ۵ دقیقه بدون مسواک زدن روی دندانمان قرار بدهیم، کاملاً از آن لکهزدایی میشود، اما برس زدن باعث میشود خردههای غذا هم از روی دندان پاک شوند و دندانها شفافیت و سفیدی بیشتری را نشان بدهند.
من تولیدکننده مستقل هستم و به همین دلیل از ۲ دانشگاه خواهش کردم که بهصورت مستقل بر روی محصول من پژوهشی را انجام بدهند. دانشگاه میسوری فرسایش آن را اندازه گرفت و طبق آزمایشهایی که در این دانشگاه انجامشده، RDA یعنی شاخص فرسایندگی خمیردندان من ۹۰ است و به میزانی که میخواستم تقلیل پیداکرده است. از طرف دیگر دانشگاه بریستول در انگلستان هم لکه بری این محصول را سنجیده و میزان آن را ۹۱ و ۸ دهم درصد گزارش داده است. لازم به ذکر است که این محصول کاملاً غیر سمی است و حتی میتوان آن را بلعید و بچههای زیر ۶ سال هم اجازه استفاده از آن را دارند.
بازارهای خارجی شما کدام کشورها هستند؟
کشورهای حوزه اسکاندیناوی، آلمان، انگلستان، هلند، بلژیک، دوبی، اردن، ترکیه و عراق و اخیراً هم که ایران به آنها اضافهشده است.
آقای داد! با توجه به لغو تحریمها، دورنمای شما نسبت به صادرات به ایران چگونه است؟
ما خیلی مشتاق بودیم با ایران دادوستد داشته باشیم، اما بعد از تحریمها، این کار غیرممکن بود. در حال حاضر ما مشغول دادوستد با شرکت مهندسی پزشکی آرتی طب هستیم که نماینده انحصاری بورلی هیلز در ایران است. من تمام دنیا را گشتهام و حالا که به ایران آمدهام، کاملاً به این باور رسیدهام که ایران کشور بسیار خوبی برای دادوستد است و مردم مستعدی دارد.
به همه کسانی که مرا از تجارت با ایران برحذر داشتهاند میگویم که واقعاً ایران را دوست دارم و از کار با ایرانیان خرسندم. این کشور مردم بسیار باهوش و مستعدی دارد و من امیدوارم برند ما که بهتازگی به این کشور وارد شده، سهم بسیار خوبی از بازار را از آنِ خود کند. از همینجا به رقبای خودم در جهان میگویم که ما با همکاری که با ایران داریم، ۹ ماه تا ۱ سال از آنها جلو زدهایم.
منبع:دندانه